پراکنده گو

چیه این نساجی مازندران؟

سلام
بعد از یه مدت دوباره تصمیم گرفتم یک سری به این وبلاگ بزنم و بروزش کُنم اما خب حوصله آموزشی نوشتن رو ندارم تصمیم گرفتم از یه رویداد ورزشی توی زمینه فوتبال بنویسم ، از نساجی مازندان که بعد از 24 سال اومده توی سطح اول فوتبال ایران و محمد عباس زاده تا جواد نکونام! نمیدونم شمایی که داری این پست رو میخونی چه قدر فوتبالی هستی؟ اما من از زمانی که یاد دارم گاهی اسم نساجی رو توی اخبار فوتبال میشنیدم که همیشه میخواست بیاد بالا ولی نمیشد که بشه! حالش خوب نبود.

این چند سال اخیر که فوتبال برام جذابیت بیشتری پیدا کرده بود پیگیر نتایجش بودم توی آخر هفته ها یه نوار سینوسی بود ، توی این فصلی هم که گذشت با مهدی پاشازاده خیلی خوب شروع کردن اما وقتی خبر برکناری آقای پاشازاده رو خوندم و چند روز بعد خبر انتصاب آقای مهابادی رو شنیدم با خودم گفتم این فصلم حیف شد ، یادمه خیلی امتیاز از دست میدادن … ، از اونور هم محمد عباس زاده عطای سایپا رو به لقایش بخشید برگشت به قائمشهر و ورزشگاه وطنی جایی که ستاره شد ، یادمه با خودم میگفتم پسر عشق فوتبال به این میگن لیگ برتر یه تیم پولدار رو ول کرد برگشت دسته یک ، کلا محمد عباس زاده رو خیلی دوست داشتم و دارم به خاطر بازی کردنش توی پرسپولیس و پشتک هایی که میزد برای همین پیگیرش بودم که هر فصل کجا میره و بازی میکنه! فصل قبل که برای نساجی بازی میکرد قول داده بود 24 تا گل به یاد هادی نوروزی بزنه ، امروز داشتم گل آخر رو مرور میکردم بازی با سپیدرود بودش 2-0 جلو بودن پنالتی میشه به نفع نساجی عباس زاده پشت توپ میزنه توی دروازه و گُل … بعد به سمت دوربین میاد پیراهنش رو در میاره زیر پیراهنش نوشته 24 الوعده وفا! همه اینا رو بزاریم کنار برسیم به جواد نکونام! کاراکتری که هیچوقت ازش خوشم نمیومد به خاطر رفتارهایی که ازش توی زمین و بیرون زمین دیدم ، خصوصا بازی تیم ملی با آرژانتین! اما خب بی انصاف نباشیم نیم فصل اول نکونام سرمربی خونه به خونه بابل تیم رقیب بود! براشون هم خوب امتیاز جمع کرد اما خب همکاریشون رو ادامه ندادن نکونام جای مهابادی رو گرفت توی نساجی یادمه خیلی هم انتقاد شد که سرمربی تیم رقیب رو آوردن برای نساجی و … منم با خودم میگفتم پسر برداشتن کیو آوردن بگذریم بازیا دونه دونه تموم شدن نمیدونم چه قدر با لیگ دسته اول ایران آشنا هستید اما همین قدر براتون بگم ممکنه 6 تا تیم شانس قهرمانی و صعود داشته باشن تا هفته آخر ! اینقدر رقابت فشرده هست
رسیده بودیم به هفته آخر و نساجی تیم سوم جدول بود دوم خونه به خونه و تیم اول هم mis یا همون نفت مسجد سلیمان ! بازیا رو همزمان میدیدم! نمیدونم کی بود که دیدم نساجی گل ششم رو زده و خونه به خونه هم با نتیجه 2-1 بازی رو برده باور کردنی نبود! نساجی با خونه به خونه هم امتیاز بود و با تفاضل راهی لیگ برتر شد! قفل کرده بودم شاید آخرین باری که از دیدن یه بازی اینقدر شوکه شده بودم بازی پرسپولیس و استقلال همون دربی معروف ایمون زاید بود داد زدم بی اختیاز ، یه قطره اشکی هم از سر شوق ریختم ، نساجی بعد از 24 سال به لیگ برتر اومد با شایستگی تمام با تلاش و زحمات خودشون بعد بازی اینستاگرام رو باز کردم شروع کردم دیدن ویدیوهای مربوط به لیگ یک و نساجی ویدیو مصاحبه با محمد مسافری و دوستش عادل رو دیدم،محمد مسافری یکی از هوادارای سرسخت نساجی هستش که نابینا هستش و دوستش عادل زحمت گزارش بازیا رو توی استادیوم براش میکشه ، محمد 10 سال هست طرفدار نساجی هستش و دوستش عادل هم که رفاقت رو براش تمام کرده و تمام بازی های خانگی محمد رو میبره به استادیوم و براش بازیا رو گزارش میکنه! ، توی ویدیو محمد یه لبخند شیرین روی لبش بود و شوکه بود باور نمیکرد که تیم به لیگ برتر صعود کرده باشه و عادل هم فقط اشک شوق میریخت .

تمام اینا رو گفتم که بگم فوتبال صرفا یک تفریح نیست برای بعضی ها تمام زندگیشون هست ، یک شنبه نُه اردیبهشت سال نود هفت یه روز خاص بود برای مازندران و فوتبال دوستای اصلی ، یک استان و شاید یه ملت با صعود نساجی شادی عمومی! گرفتن ( توی کشوری که تقویم عمومیش پر از عزای عمومی هست نعمته به خدا! ) ، بی صبرانه منتظر بازی نساجی با تیم های گردن کلفت لیگ برتر مثل پرسپولیس استقلال ذوب آهن و … هستم ، من یه هوادار پرسپولیس هستم و پرسپولیس بخش بزرگی از علاقه قلبی من رو درگیر خودش کرده اما گاهی تسلیم میشم و به دور از تعصب فوتبال رو دوست دارم و موفقیت سایر تیم ها برام حس خوبی داره ، الان خیلی خوشحالم برای مازندان و نساجی بی صبرانه منتظر شروع لیگ جدید هستم.
آقایان پاشازاده و نکونام با توجه به اینکه هردو از پیشکسوت های استقلالی هستید و قاعدتا نباید ازتون تعریف کنم با توجه به گرایشم اما زنده باد فوتبال! کاش مدیران فوتبال بیشتر قدر مربیان کارکشته ای مثل شما رو بدونن! و کاش هوادارا روزای سخت رو فراموش نکنن و با کوچیک ترین اشتباه نوک پیکان انتقاداتشون سمت شما بیاد …


محمد عباس زاده عزیز ، روزی که دلنوشته خطاب به علی دایی سرمربی سایپا رو خوندم و قبل تر از اون روزی که ویدیو تشویق و دعوت هواداران نساجی رو دیدم که وجودت رو فریاد میزدن بهم ثابت شد نساجی فقط یک تیم نیست برای مازندران ، نساجی عشق مردمان خطه مازندران هستش که چه برنده باشه چه بازنده باز هم عاشقانه نامش رو فریاد میزنن … انشااله هرچه سریع تر بتونم بازی های درخشانت رو توی لیگ برتر ببینم ، آخ که بازی با پیراهن نساجی جلوی پرسپولیس چه حالی داره! تیمی که هر دو عاشقانه دوستش داریم و خودت همه جا بیان کردی بازگشتت به پرسپولیس آرزوت هست ، محمد عزیز اگر ماندی که حتما میمانی جلوی پرسپولیس بهترین بازیت رو انجام بده!

شاهی شاهی دادا
شاهی شاهی دادا
عشقه خدایی دادا
شماره سی و سه
تو پادشاهی دادا

ارادت
امیرحسین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *